Menu
Overlijden & Uitvaart

Afhandeling van social media accounts na overlijden

De SocialMediaMonteur lanceerde op 21 april tijdens het jaarlijkse #SXSW010 evenement in Kriterion een nieuwe service: TheLastPost. Deze dienstverlening is o.a. bedoeld voor nabestaanden die geconfronteerd worden met de afwikkeling van social media accounts van een dierbare. Ook vóór overlijden kan via TheLastPost worden vastgelegd hoe de afhandeling van social media accounts na overlijden dient plaats te vinden.
De SocialMediaMonteur zorgt dat, als het zo ver is, de juiste acties worden genomen.

“De verschillende social media kanalen hebben inmiddels bijna allemaal procedures en programma’s ontwikkeld die in een correcte afhandeling voorzien als je definitief offline gaat,” zegt AnneMarie Hazenberg, medeoprichter van SocialMediaMonteur. “Alleen nabestaanden kennen die processen meestal niet of zijn niet bekend met de verschillende social mediakanalen en hebben vaak wel andere zaken aan hun hoofd als een dierbare is overleden. Veel mensen stellen het bovendien op prijs om zelf bij leven al te bepalen hoe ze definitief offline gaan. We hebben ervaren dat aan deze service een enorme behoefte bestaat.”

TheLastPost kan de omzetting naar een memorial status verzorgen met de bijbehorende mogelijkheden zoals een online condoleance register of met de social media aanbieders zoals Facebook, Twitter en LinkedIn contact opnemen om de accounts te laten stopzetten. Voor diegenen die zelf vóór overlijden willen regelen hoe een en ander afgehandeld dient te worden zijn er speciale checklists en kunnen vooraf afspraken met de SocialMediaMonteur gemaakt worden hoe te handelen als het zover is.

Over TheLastPost en de SocialMediaMonteur
TheLastPost is een speciale dienstverlening van de SocialMediaMonteur gericht op het waardig en correct afhandelen van social media accounts rondom overlijden.
Net zoals een automonteur zorgt dat een auto elke dag start en blijft rijden, zorgen de SocialMediaMonteurs dat online reisdoelen bereikt worden, veilig en elke dag. De SocialMediaMonteurs kennen elke knop van Twitter, Facebook, HootSuite, LinkedIn, YouTube en alle andere online tools en regelen razendsnel de optimale inrichting. Dagelijks zoeken ze naar nieuwe versies, mogelijkheden en slimme toepassingen van de tools zodat de klant altijd de beste inrichting heeft en regelen ze de onderlinge samenhang tussen verschillende tools.

“De verschillende social media kanalen hebben inmiddels bijna allemaal procedures en programma’s ontwikkeld die in een correcte afhandeling voorzien als je definitief offline gaat,” zegt AnneMarie Hazenberg, medeoprichter van SocialMediaMonteur. “Alleen nabestaanden kennen die processen meestal niet of zijn niet bekend met de verschillende social mediakanalen en hebben vaak wel andere zaken aan hun hoofd als een dierbare is overleden. Veel mensen stellen het bovendien op prijs om zelf bij leven al te bepalen hoe ze definitief offline gaan. We hebben ervaren dat aan deze service een enorme behoefte bestaat.”

TheLastPost kan de omzetting naar een memorial status verzorgen met de bijbehorende mogelijkheden zoals een online condoleance register of met de social media aanbieders zoals Facebook, Twitter en LinkedIn contact opnemen om de accounts te laten stopzetten. Voor diegenen die zelf vóór overlijden willen regelen hoe een en ander afgehandeld dient te worden zijn er speciale checklists en kunnen vooraf afspraken met de SocialMediaMonteur gemaakt worden hoe te handelen als het zover is.

Over TheLastPost en de SocialMediaMonteur
TheLastPost is een speciale dienstverlening van de SocialMediaMonteur gericht op het waardig en correct afhandelen van social media accounts rondom overlijden.
Net zoals een automonteur zorgt dat een auto elke dag start en blijft rijden, zorgen de SocialMediaMonteurs dat online reisdoelen bereikt worden, veilig en elke dag. De SocialMediaMonteurs kennen elke knop van Twitter, Facebook, HootSuite, LinkedIn, YouTube en alle andere online tools en regelen razendsnel de optimale inrichting. Dagelijks zoeken ze naar nieuwe versies, mogelijkheden en slimme toepassingen van de tools zodat de klant altijd de beste inrichting heeft en regelen ze de onderlinge samenhang tussen verschillende tools.

About Author

Ik vind het erg leuk om u leuke tips voor een dagje uit of weekendje weg te geven.