Menu
Zorg & Hulp

Zo maakt uw telefoon toegankelijk voor hulpdiensten

Enkele jaren gelden werd ons allen geadviseerd om ICE 1, ICE 2 en ICE 3 in de telefoon te zetten. ICE 1-3 zijn personen die hulpdiensten kunnen bellen op het moment dat er iets met u aan de hand is. Echter hebben veel mensen tegenwoordig een wachtwoord of beveiligingscode op hun telefoon zitten, waardoor hulpdiensten niet meer deze telefoonnummers kunnen komen en uw familie of vrienden niet meer kunnen inlichten op het moment dat er iets met u gebeurd. 

Voor de iPhone is hier nu de volgende oplossing voor. U gaat naar de app “gezondheid” en vervolgens naar Medische ID. U komt vervolgens bij een scherm uit waar u een contact in kunt voeren die de hulpdiensten kunnen bellen. Ook kunt u hier uw relatie met deze persoon bijzetten, zodat de hulpdiensten weten wie zij aan de telefoon krijgen.

Hoe kunnen de hulpdiensten dit nummer zien?
Met deze instelling kunnen hulpdiensten het door u toegevoegde nummer makkelijk vinden. Als uw scherm vergrendeld is zien de hulpdiensten links onderin het woord “Noodgeval” staan. Door hierop te klikken komen de woorden “Medische ID” te voorschijn. Door hierop te klikken komt het nummer en de relatie met de door u ingevoerde persoon tevoorschijn en kunnen de hulpdiensten gemakkelijk zien wie zij moeten bellen.

Deze functie is alleen mogelijk vanaf de iPhone 4S en hoger die voorzien zijn van IOS8.

Heeft u een Android telefoon?
Deze functie werkt helaas niet op een Android telefoon, maar hier is wel een andere manier voor. Ga naar uw contacten, klik op groepen, klik op “ICE – contact bij nood” en voeg hier de personen toe. Als uw telefoon nu vergrendelt is, kunt u onderin op noodgeval duwen. U kunt dan 112 bellen of, als u nogmaals linksonder klinkt, dan ziet u uw ICE contact staan.

About Author

Ik vind het erg leuk om u leuke tips voor een dagje uit of weekendje weg te geven.