Menu
Cruise

Nederlanders raden elkaar nog steeds een cruisevakantie aan

Beelden van gezonken Costa Concordia hebben amper impact op wens om per cruise op vakantie te gaan

87% van de Nederlanders die al eens een cruise heeft gemaakt, raadt zijn kennissen ondanks het ongeluk met de gezonken Costa Concordia nog steeds aan om op een cruisevakantie te gaan. 72% van de Nederlanders die nog nooit op cruise is geweest wil nog steeds graag per schip een reis maken. Het ongeval met de Costa Concordia heeft op deze wens geen negatieve invloed gehad. Dit blijkt uit onderzoek onder 500 Nederlanders door trnd, het bureau gespecialiseerd in mond-tot-mondreclame.

Mensen verdedigen positieve ervaringen
‘Vakantievierders op een cruiseschip hebben zulke goede ervaringen hiermee, dat ze deze te vuur en te zwaard verdedigen. Er is echt sprake van liefde!’, aldus R. Timman, directeur van trnd. Volgens Timman komt dit omdat consumenten bij een positieve ervaring met een dienst, merk of product, bereid zijn om het daarvoor op te nemen, zelfs als het imago is aangetast. Er is dan sprake van positieve mond-tot-mondreclame. Timman: ‘Door goede ervaringen met een dienst creëer je eigenlijk een leger van consumenten rondom je merk. Als het bedrijf dan slecht in het nieuws komt, vechten zij voor jou, op Facebook en op een verjaardagsfeestje!’

Negatief nieuws is niet belangrijker dan positief nieuws.
Ondanks het negatieve nieuws en de heftige beelden rondom het gezonken schip, hoeven aanbieders van cruisevakanties niet te vrezen voor een afname van het aantal boekingen. Het negatieve nieuws wordt minder goed onthouden dan het positieve nieuws en de positieve adviezen van cruisegangers aan hun vrienden en vriendinnen heeft grotere impact dan de beelden op het journaal. Als de aanbieders van deze vakanties hun ‘beschermers’ nu activeren, is er zelfs sprake van een kans op meer verkoop.

About Author

Ik vind het erg leuk om u leuke tips voor een dagje uit of weekendje weg te geven.