Goede voornemens

Christel 30 december 2014
Goede voornemens

2015 komt nu wel heel dichtbij. Bent u al klaar voor het nieuwe jaar? En, heeft u ook al een hele rij met goede voornemens klaar? Laten we die rij met voornemens eens even doornemen; Hoeveel van uw lijst gaat u daadwerkelijk redden. Is uw lijstje met goede voornemens wel echt zo realistisch?

Meest gemaakte voornemens

  • Afvallen
  • Stoppen met roken
  • De liefde van mijn leven vinden
  • Geen schulden meer
  • Rijk worden
  • Meer geld aan goede doelen geven

Of wat dacht u van voornemens als gelukkiger worden, aardiger zijn, uitgeruster zijn, meer sporten… We hebben allemaal hele goede idee├źn over het nieuwe jaar. Maar denk nu zelf, gaan we dat allemaal echt redden? Er is toch een reden dat we dit allemaal in 2014 ook niet hebben gered?

Voornemens behalen
Hoe gaat u er voor zorgen dat uw voorgenomen voornemens wel behaald worden? Zorg ervoor dat uw voornemens realistisch zijn. Bedenk eens: Hoeveel moeite moet ik hiervoor doen? Ben ik gewend om zoveel moeite te doen? Heb ik iets of iemand die me hierin steunt? Alleen als u 100% achter uw eigen voornemen staat, heeft u kans om uw voornemen te behalen!
Belangrijk is ook om positief te blijven. Bedenk eens; wie wil ik zijn? Optimistisch blijven en positief denken kunnen u een heel eind brengen.
Probeer ook concreet te blijven. Een voornemen om ‘te stoppen met roken’ is wel heel makkelijk. Dan heeft u maar liefst 365 dagen om te stoppen. U kunt ook een deadline stellen. Gaat u plotseling stoppen, of bouwt u het af? Rookt u nu een pakje per dag? Probeer dan eens over een maand nog maar een half pakje per dag te roken. Kijk voor uzelf wat haalbaar is.
Als laatste is het verstandig om uw voornemens op te schrijven. Hang ze ergens op waar u ze elke dag kunt zien. Laat uw omgeving ook weten wat uw goede voornemens zijn. Op deze manier kunt u de juiste steun ontvangen.

Succes allemaal met alle goede voornemens! Uw goede voornemens delen met andere senioren? Dat kan op www.facebook.com/senioren.nl, reageer dan op dit bericht.